طراحی نمای کلاسیک در تبریز

طراحی نمای کلاسیک در تبریز

  • 23

طراحی نمای کلاسیک در تبریز

در این مقاله به صورت جامع و کامل به بررسی طراحی نمای کلاسیک در تبریز خواهیم پرداخت. ابتدا اصول طراحی نمای کلاسیک را معرفی کرده و در ادامه به بررسی نورپردازی، هزینه و معرفی ابزارهای نمای کلاسیک رسیده و همچنین انواع نمای کلاسیک را معرفی خواهیم کرد. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. همچنین اگر به دنبال یک تیم حرفه ای برای طراحی نمای کلاسیک ساختمان خود هستید، همین حالا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید. مهندسان ما صبورانه پاسخگو تمامی سوالات شما هستند.

طراحی نمای کلاسیک در تبریز بهترین روش برای بالا بردن ارزش مالی، شان و شکوه ساختمان می باشد. نمای کلاسیک که از نماهای رومی و یونانی اقتباس گرفته، یکی از محبوب ترین نماهای ساختمانی حال حاضر می باشد. کافیست سری به کوچه و خیابان بزنید تا نمونه های مختلف این نمای ساختمانی را ببینید.

اصول طراحی نمای کلاسیک در تبریز

همانطور که پیش از این نیز گفتیم، ساختمان هایی که از المان های کلاسیک در ویوی خارجی خود بهره می برند، زیبایی های خاص و مجللی را دارا می باشند. به ندرت می توان این میزان شکوه و جلال را در طرح های مدرن و یا نئوکلاسیک مشاهده کرد. از گذشته تاکنون چند اصل مهم برای طراحی نمای کلاسیک موجود می باشد. هرچقدر نمای ساختمانی شما با این اصول طراحی شده باشد ، به طرح و نمای کلاسیک نزدیک تر است. به خاطر داشته باشید رعایت تمام این اصل ها کمک می کند. تا ارزش نما تا حد زیادی افزایش و به یک نمونه خاص و بی بدیل مبدل گردد.

طراحی نما به شکل قرینه

طراحی نمای کلی ساختمان مسکونی و ویلایی به شکل قرینه، مهم ترین اصل در این نما میباشد. رعایت قرینگی و ایجاد تعادل در نما در جزئیات و کلیات آن ضروری خواهد بود. این بدین معناست که شما نمی توانید از هیچ عنصر متفاوتی در بخشی از نما استفاده کنید. تمامی عناصر اعم از کوچک و بزرگ می بایست به شکل تکراری انتخاب و در حالت قرینه مورد استفاده قرار گیرند. برای مثال پنجره ها و درب ها نیز با شکل و فرم یکسان و با یک فاصله مساوی از هم باشند.

استفاده از ستون های بلند

همه ما نمای کلاسیک و یا همان نمای رومی را با ستون های بلند آن دیده ایم. استفاده از یک صفحه سر ستون در نمای اصلی و ستونک ها در بخش های فرعی، اصلی ترین شاخصه در این نما می باشد. افزایش ارتفاع نمای ساختمان در کنار استفاده از سرستون های بلند موجب ایجاد ابهت در نما میگردد. به خاطر داشته باشید در طراحی نمای کلاسیک ساختمان مسکونی لازم است تمایل به بزرگنمایی و شکوفایی را به طور کامل نمایش دهید. برای اینکار می توانید از رواق ها با ستون های دوریک و یونیک استفاده نمایید.

نمای کلاسیک

استفاده از فرم های صاف و ساده

در این مدل از نما استفاده از فرم های منحنی و آزاد رایج نمی باشد.در این نوع نمای ساختمانی از ترکیب اشکال هندسی ساده و تیز گوشه استفاده می شود. این قاعده در طراحی سقف کمی متفاوت می باشد. شما می توانید سقف اصلی و یا سقف ایوان را به شکل منحنی و قوس دار بسازید. تزئینات منحنی بر روی درب ساختمان و بدنه اصلی نما برای کاهش اثر فرم های تیز، بیشتر شده است.

استفاده از المان های کلاسیک و رومی

استفاده از مجسمه های کلاسیک و تاریخی به خصوص در طراحی نمای کلاسیک ویلایی در تبریز، موجب افزایش ارزش ساختمان خواهد شد. این دست از المان های تزئینی و پرکار قیمت بالایی دارند. از این رو استفاده از آنان در ساختمان های عمومی و معمولی رایج نمی باشد. در صورتی که بودجه کافی برای طراحی نما دارید، می توانید از عناصر تزئینی مضاعف همچون نرده های صراحی شکل، قاب های پر ابزار و یا سینه کفتری نیز بهره ببرید.

استفاده از متریال ساده و روشن

هیچ یک از ما ساختمان های کلاسیک را در رنگ های تیره و مشکی نمیبینیم. چرا که در سبک کلاسیک مجاز به استفاده از رنگ های تیره نیستیم. همچنین این نوع نمای ساختمانی ما را در انتخاب متریال نیز محدود می کند. شما نمی توانید در این مدل از نما چندین متریال مختلف داشته باشید. علت این مسئله کاملاً مشخص می باشد. از آنجایی که در طرح کلی نمای کلاسیک استفاده از تزئینات موجب شلوغی بیش از حد می گردد، از یک متریال با رنگ روشن در پس زمینه استفاده می کنیم تا اثرات مخرب شلوغی نما را به حداقل برسانیم. در این حالت چشم مخاطب از دیدن نمای کلاسیک خسته نخواهد شد.

اساساً در طراحی نمای رومی از متریال سنگ استفاده می گردد. برای افرادی که بودجه کافی برای طراحی نمای کلاسیک دارند، استفاده از سنگ های گران قیمت همچون مرمر گزینه مناسبی است. در غیر اینصورت می توان از متریال سنگ معمولی همچون سنگ تراورتن استفاده کرد. در ساختمان های عمومی و تجاری که بودجه کافی برای استفاده از متریال زینتی سنگ نیست، از سیمان به عنوان متریال اصلی استفاده می گردد. این متریال قادر است شکل زیبایی به نمای ساختمان داده و از سوی دیگر ماندگاری نما را در برابر شرایط محیطی نامساعد، بیشتر کند.

نورپردازی در نمای کلاسیک

در نورپردازی نماهای کلاسیک، توجه به تناسبات در کنار رعایت مفاهیمی همچون عظمت و شکوه اهمیت زیادی را دارا می باشد. برای ایجاد یک نورپردازی حرفه ای لازم است به چند آیتم مهم توجه داشته باشیم :

  • تصور اینکه هر چقدر ساختمان شما نورانی تر است، مجلل تر است، بسیار قدیمی شده است. پس از منابع نوری بیهوده و غیر ضروری پرهیز کنید.
  • در طراحی الگوی نور لازم است تمام تمرکز خود را برای تأکید بر المان های فاخر و مجلل بگذارید. برای مثال نورپردازی عمودی در ستون های بلند موجب تأکید بر مفهوم بلندی و شکوه می گردد. طراحی نور در بخش طاق ها و سردرها نیز به همین شکل موجب افزایش ابهت ساختمان می گردد.
  • در هنگام نورپردازی لازم است کاربری ساختمان را نیز در نظر گرفته و در تناسب با آن از الگوی نور مشخص بهره ببرید.
  • میزان نور و شدت آن نیز می بایست بر مفاهیمی همچون پایداری، تناسب و شکوه تأکید کرده و به شکل متقارن مورد استفاده قرار گیرند.

استفاده از ابزارهای کلاسیک

آنچه که نمای کلاسیک را از سایر نماهای ساختمانی متمایز می کند، ابزارهای خاص و گرانقیمت آن می باشد. این دسته از ابزارها از گذشته تاکنون مورد استفاده طراحان قرار گرفته است. استفاده از ابزارهای کلاسیک کمک می کند تا ساختمان شما جلوه ای فاخر و با شکوه داشته باشد. همچنین ابزارها کمک می کنند تا مفهوم سبک کلاسیک به طور آشکار به نمایش گذاشته شود. برای مثال ستون های نمای کلاسیک را در نظر داشته باشید. این ستون ها دارای سطحی صاف و کشیده بوده و در ارتفاع بلند ساخته می شوند. استفاده از ستون های رومی در سطح نما کمک می کند تا ابهت ساختمان بیش از آنچه هست نشان داده شود.

هزینه طراحی نمای کلاسیک در تبریز ساختمان

هزینه این مدل از نما ارتباط مستقیم با عوامل زیر دارد:

  • مساحت سطح مورد نظر جهت طراحی نما
  • شرایط جغرافیایی و اقلیمی محل ساختمان مورد نظر
  • تعداد طبقات استفاده شده در ساختمان

با توجه به هر کدام از موارد اشاره شده و همچنین بودجه و سلیقه کارفرما می توان طرح های متفاوتی را مورد استفاده قرار داد . همچنین با توجه به شرایط اقتصادی موجود و عدم ثبات قیمت ها و با توجه به اینکه بخش عمده هزینه ها در تهیه مصالح و اجرا آن است، ما به شما طرح هایی را پیشنهاد می دهیم که از هر نظر اقتصادی و بهینه خواهند بود.

انواع طراحی نمای کلاسیک

همانطور که پیش از این نیز گفتیم، کاربری ساختمان در نوع طراحی، انتخاب متریال و حتی نورپردازی ساختمان نیز تأثیر به سزایی دارد. در یک نگاه کلی می توان این نما را در پنج حوزه مختلف بررسی کرد. آشنایی با انواع طراحی ها شما را در انتخاب سبک کمک می کند.

نمای کلاسیک

طراحی نمای کلاسیک رومی

به طور حتم شما نیز در محیط پیرامون خود ساختمان هایی با سبک و سیاق نمای رومی مشاهده کرده اید. تنها یک نگاه کوچک به نمای ساختمانی کلاسیک، حس شکوه و وقار را منتقل می کند. چرا که المان های بکار رفته در این نوع نما، همگی برگرفته از عناصر ارزشمند و گران قیمت می باشند. ساختار کلی نماهای کلاسیک بسیار ساده می باشد. اما در بدنه آنان از جزئیات فراوانی استفاده شده. اساساً این جزئیات و تزئینات اضافه هستند که نمای کلاسیک را از سایر نماهای ساختمانی متمایز کنند. شاخصه های مختلفی وجود دارد که می تواند در تشخیص نمای کلاسیک به ما کمک کند.

تقارن و تعادل از این دسته مولفه های مهم هستند که در ساختار عموم نماهای کلاسیک به کار گرفته می شوند. اساساً در این مدل از نما، نمای کلی ساختمان با تکیه بر مفهوم تقارن و تعادل صورت گرفته و به کار گرفته می شود. برای استفاده از طرح نمای کلاسیک هیچ محدودیتی از نظر کاربری نیست. از سبک کلاسیک می توان در عموم ساختمان ها اعم از مسکونی، تجاری، اداری و ویلایی استفاده کرد. اما به خاطر داشته باشید قواعد طراحی نمای کلاسیک در هر یک از این کاربری ها متفاوت می باشد. بنابراین لازم است با اصول طراحی هر کاربری به شکل مجزا آشنا باشید.

طراحی نمای کلاسیک به سبک ساده و یا مدرن

حذف المان های کلاسیک و ساده سازی نما، موجب پیدایش سبک جدیدی از نما با عنوان نمای نئوکلاسیک شده که با عناوینی همچون نمای کلاسیک مدرن نیز گفته می شود. طراحی نمای کلاسیک مدرن گونه ای متفاوت از نمای رومی است که در آن از عناصر تزئینی و المان های فاخر به ندرت به کار برده می شود.

طراحی نمای کلاسیک ساختمان مسکونی

در طراحی نمای کلاسیک ساختمان مسکونی، رعایت حریم شخصی بیش از هر چیز مهم می باشد. از این رو در این نمای ساختمانی به ندرت از پنجره های عریض سبک کلاسیک استفاده می گردد. ایجاد حس دعوت کنندگی در درب ورودی نیز از طریق افزایش ارتفاع سقف ورودی تداعی می شود. در طراحی این نوع نما، از نورپردازی به عنوان آیتم تزئینی در تناسب با مصالح نما، استفاده می گردد.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید




  • تاریخ ارسال : یک شنبه 15 مرداد 1402 ساعت: 14:44
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()

مطالب مرتبط


بخش نظرات این مطلب



برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ورود کاربران

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع

    عضويت سريع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
      چت باکس

      چت باکس


        نام :
        وب :
        پیام :
        2+2=:
        (Refresh)
        پشتيباني آنلاين

        پشتيباني آنلاين

          پشتيباني آنلاين
          آمار

          آمار

            آمار مطالب آمار مطالب
            کل مطالب کل مطالب : 1289
            کل نظرات کل نظرات : 0
            آمار کاربران آمار کاربران
            افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
            تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

            آمار بازدیدآمار بازدید
            بازدید امروز بازدید امروز : 44
            بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
            ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 4
            ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
            آي پي امروز آي پي امروز : 15
            آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
            بازدید هفته بازدید هفته : 47
            بازدید ماه بازدید ماه : 486
            بازدید سال بازدید سال : 3279
            بازدید کلی بازدید کلی : 23752

            اطلاعات شما اطلاعات شما
            آی پی آی پی : 3.137.211.189
            مرورگر مرورگر :
            سیستم عامل سیستم عامل :
            تاریخ امروز امروز :
            تبادل لینک هوشمند

            تبادل لینک هوشمند

              تبادل لینک هوشمند

              برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت و آدرس tabrizwebsite.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






              خبرنامه

              خبرنامه

                براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



                آخرین نطرات کاربران

                آخرین نطرات کاربران

                  درباره ما

                    شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت
                    خوش آمدید

                  کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
                  قالب طراحی شده توسط: تک دیزاین و سئو و ترجمه شده و انتشار توسط: قالب گراف